آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره
آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم، با حضور دکتر خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌‌ای کشور، آقای جلیلی، معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر فاضلی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم و تنی چند از مسئوولین کشوری و استانی اولین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره با معرفی برترین‌ها چهارشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۳ به کار خود پایان داد.

در این آیین، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان، ایشان را اسوه تمام عیار خدمت صادقانه دانست و افزود: رئیس جمهور شهید طراز ریاست جمهوری را بالاتر برد.

دکتر خسرویان در جریان اتفاقات اخیر کشور تصریح کرد: تاب آوری ملی و اجتماعی ایرانیان نسبت به اتفاقات و رخدادها ستودنی است و مردم ما نشان دادند که با صبر و استقامت و با پشتوانه رهبری همواره در برابر سختی‌ها و ناملایمات ایستاده‌اند و بهترین واکنش‌ها را نشان می‌دهند.

دکتر خسرویان در ادامه افزود: مسیر پیشرفت و توسعه پس از شهادت آیت الله رئیسی متوقف نشده است و امیدواریم که شاهد انتخاب یک رئیس جمهور پارسا و خدمتگزار باشیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: جشنواره‌ مستوره می تواند با یک حرکت نرم موجب شود که بیش از پیش فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نهادینه شود و امیدواریم برگزاری این جشنواره که در شهر قم و در جوار حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که اسوه بی‌نظیر عفاف و حجاب بودند در فضای معنوی، فرهنگی و اخلاقی دانشگاه‌ها و کشور اثرگذار باشد.

دکتر فاضلی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم و دبیر جشنواره، ضمن تشریح روند فعالیت‌های دبیرخانه‌ای جشنواره  اظهار داشت: این جشنواره با سر لوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری (مد ظله) در خصوص اهمیت کار فرهنگی، ضرورت شناخت هرچه بیشتر حضرت معصومه (س) و نیاز کشور به آموزش های مهارتی برگزار شد.

وی افزود: در جشنواره مستوره با زبان هنر به معرفی هرچه بهتر حضرت معصومه به عنوان الگوی برتر زنان پرداخته شد و در کنار این هدف والا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی توسط اساتید خبره کشوری سعی در افزایش مهارت دانشجویان شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این برنامه ضمن تقدیر از برگزارکنندکان و تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: حضور زنان در همه عرصه‌های علمی، مدیریتی، کارآفرینی و هنری پس از انقلاب اسلامی تمدن ساز بوده است.

آقای جلیلی با اشاره به گسترش و توسعه جشنواره‌های فرهنگی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای  افزود: تعدد جشنواره‌هایی نظیر ذوالفقار، رویش، نشاط، حرکت، فرهنگی و ورزشی و دیگر جشنواره‌ها نشان از توجه ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ابعاد مختلف زندگی دانشجویان دارد.

گفتنی است متولی "جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره" دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و برگزار کننده این جشنواره دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم می باشد که در روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ همزمان با ولادت پر خیر و برکت حضرت معصومه(س) و روز دختر کار خود را آغاز کرد. از محورهای این جشنواره می توان به: شخصیت حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی برتر، نقش دانشجویان در حوزه عفاف و حجاب اسلامی، پوشش اصیل ایرانی- اسـلامی، قم محور گردشگری مذهبی و پایتخت معنوی ایران اشاره نمود.

این جشنواره در ده رشته هنری طراحی لباس، مد و لباس(بخش دوخت)، فیلم و انیمیشن، هویت سازی، پوستر، نقاشی و نگارگری، پادکست، عکاسی و خوشنویسی برگزار شد و بیش از 1350 اثر هنری از دانشگاه های کل کشور در حوزه زیست عفیفانه و پوشش اسلامی ارسال گردیده که 550 اثر در حوزه مد و لباس اسلامی بود و از هر رشته سه رتبه برتر انتخاب شدند.

لازم به ذکر است، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، قرارگاه ۱۹ دی، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قم، حوزه هنری و دانشگاه قم و دیگر دانشگاه‌های استان از حامیان اصلی این جشنواره می‌باشند.

در بخش دیگری از این برنامه از پوستر دومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری مستوره رونمایی شد.

در انتهای این برنامه دکتر خسرویان و دیگر مدعوین از نمایشگاه دستاوردها و آثار هنری این جشنواره بازدید بعمل آوردند.


شنبه 12 خرداد 1403 (3 ماه قبل )
سایت جشنواره فرهنگی هنری مستوره
بازدید امروز
149
بازدید دیروز
171
بازدید کل
124,113